20.03.2015 r. - WORD w Rzeszowie współorganizatorem zajęć z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem Mini Miasteczka Ruchu Drogowego dla Przedszkolaka w Przedszkolu Publicznym Nr 34 w Rzeszowie.
W dniu dzisiejszym tj 20.03.2015 r. w ramach cyklu zajęć skierowanych do Przedszkolaków odwiedziliśmy Przedszkole Publiczne Nr 34 w Rzeszowie, w którym to przeprowadziliśmy zajęcia z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Podczas zajęć dzieci zostały zapoznane ze znakami drogowymi obowiązującymi w ruchu pieszym, z rodzajami sygnałów sygnalizacji świetlnej, poznały środki transportu publicznego, zostały pouczone o przestrzeganiu zasad bezpiecznego zachowania się na przystankach komunikacji publicznej oraz podczas podróżowania, zaś w związku z aktulnym obowiązkiem noszenia po zmroku elementów odblaskowych miały także okazję przekonać się na przykładzie opaski odblaskowej jakie właściwości takie właśnie elementy posiadają i co powoduje, iż poprawiają one widoczność pieszego na drodze.
WORD w Rzeszowie, w ramach współdziałania w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, udostępnił dzieciom biorącym udział w przedmiotowych zajęciach Mini Miasteczko dla Przedszkolaka celem nauki poprzez zabawę zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym. Dodatkowo zaprezentowany został również film edukacyjny pn. „Bezpieczna droga z radami SPONGEBOBA”.
Celem szkolenia było zwrócenie uwagi dzieci na bezpieczeństwo przedszkolaka jako pieszego, rowerzysty oraz pasażera.
Podczas tego spotkania w przedszkolu gościła z nami także Pani Agnieszka Radochońska - Redaktor z Katolickiego Radia Via, która w trakcie zajęć oraz tuż po ich zakończeniu przeprowadziła krótki wywiad z przedszkolakami tutejszej placówki.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz materiały dydaktyczne w postaci opasek odblaskowych samozaciskowych z algorytmem udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, które będą wykorzystywane przez dzieci do poprawy ich widoczności na drodze.
lipiec 2021 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|